reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martina Balogová

Martina Balogová

Bloger 
  • Počet článkov:  105
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sandwich maker. Na nejaký čas býva v Dánsku. Poštovú schránku s nápisom martina.balog má zavesenú na gmail.com. Zoznam autorových rubrík:  Ľudské, tak akurátneDánskoKrížom-krážom, kde som domaNerozumiemKeď mlčanie nepomáhaMalilinkostiSvätuškárenieSúkromnéiba na mojom bloguTajný šuflík úplne naspodu

reklama

Ľudské, tak akurátne

Kimove havajské pravidlá /na dni bez slnka/

Martina Balogová

Kimove havajské pravidlá /na dni bez slnka/

odpísané z bledomodrého trička Never judge a day by the weather. The best things in life aren't things. Tell the truth - there's less to remember. Talk softly and wear a loud shirt. Goals are deceptive - the unaimed arrow never misses. He who dies with the most toys - still dies. Age is relative - when you're over the hill, you pick up speed. There are 2 ways to become rich - work more or desire less. Beauty is internal - looks mean nothing. No rain - no rainbows.

  • 6. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 914x
  • 5
O investigatívnych otázkach

Martina Balogová

O investigatívnych otázkach

Dlho som idealisticky verila, že dobre postavená otázka môže znamenať viac, ako odpoveď. Najlepšia otázka podľa tohto systému hodnotenia je samozrejme taká, ktorá neohrozene skúma povahu vecí, odhaľuje pozadie (defaultne: sprisahanie), čím provokatívnejšia, tým lepšia. Dnes v pozícii pýtaného verím skôr heslu zatĺkať, zatĺkať, zatĺkať. zo sveta, odbočka: Prvý prípad vtáčej chrípky zaregistrovali aj v juhoruskej Adygejskej republike V Gruzínsku zaznamenali vírus H5N1 u divých labutí Niger sa stal druhým africkým štátom, kde potvrdili smrtiaci vírus H5N1 V Bosne potvrdili prvé prípady H5N1, nakazené boli dve labute Toľko správy z Agedejskej republiky, Gruzínska, Nigeru a Bosny, teraz späť domov, koniec odbočky. Lebo zmysluplnosť otázky je v takom tesnom kontakte s psychickou výbavou jej autora, že až beda. Ako položiť odvážnu a kritickú investigatívnu otázku, zatínajúcu bez milosti do živého? Takto to robí Odvážny Kritický Jedinec (OKJ) po započutí správy z Bosny: OKJ (zdesenie): ČO??? Labute? Prečo labute? mb:(odpoveď úprimná): Lebo k nim prišli také bacily * OKJ: Prišli k nim do vody? mb: Asi... Asi áno. Áno** OKJ: A bacily vedia plávať? mb (odpoveď pragmatic

  • 27. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 701x
  • 11
Pomaturitné stretnutie

Martina Balogová

Pomaturitné stretnutie

Zmátožené dievčatko, siedmi pontonieristi, veštba a pár fotiek. O tom, ako sa dá nadviazať kontakt a užiť si kúsok Viedne.

  • 25. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 984x
  • 7
Vyrojené dievčatá

Martina Balogová

Vyrojené dievčatá

Tušila som, že vývin súčasných detí je akcelerovaný. Netušila som, že záľuba nostalgicky sa obzerať za minulosťou je im vlastná už v troch rokoch. Dcérka si vzdychla. Mamka, pamätáš sa na tie vyrojené dievčatá? Nuž, pamätala som sa, aj keď iba náhodou, udalosť je čerstvá. O pár dní by mi vyrojené dievčatá nič nehovorili a skončili by v úvodzovkách.

  • 12. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 904x
  • 7
Flirt v zátvorke

Martina Balogová

Flirt v zátvorke

Viem. Zahrávam sa s ohňom, keď s ním flirtujem... A možno len flirtujem s ohňom, keď sa s ním hrám. (Čo ja) viem.

  • 11. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 058x
  • 8
reklama
Klbko, nestalo sa vám niečo?

Martina Balogová

Klbko, nestalo sa vám niečo?

O feldekovskom chudnúcom klbku, zásadových babkách, načúvajúcich penzistoch a šírom svete. Recenzia s ručením obmedzeným.

  • 4. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 659x
  • 3
Macochina difúzna identita (Po Peťke potopa)

Martina Balogová

Macochina difúzna identita (Po Peťke potopa)

Hej, macocha, dones mi otrávené jabĺčko!, oslovila ma dcéra.Tak to teda nie. To NEMYSLÍŠ vážne.Čo sa dá myslieť, dá sa aj povedať (tvrdí ktosi, koho sa neodvážim citovať). Dcéruška, aj keď si z tých, čo ešte NEVIEJÚ dobre rozprávať, toto nie, dnes sa nehrám.

  • 23. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 961x
  • 14
Keď žijete z lásky...

Martina Balogová

Keď žijete z lásky...

Ide láska cez žalúdok? Ale choďte. Dnes máme Liberálny Deň.

  • 13. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 539x
  • 16
Prečo oslavovať MDŽ a aký darček je najvhodnejší

Martina Balogová

Prečo oslavovať MDŽ a aký darček je najvhodnejší

8.marca oslavujeme získanie občianskych práv žien. K právu voliť sa pridali ďalšie, ako napríklad právo pracovať aj mimo domácnosti. Agatha Christie spolu s mojou celý život zamestnanou mamou občas krútia hlavami, čo to ženám vlastne chýbalo.

  • 7. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 703x
  • 23
Máme o koliesko naviac a nádherný slovenský porcelán

Martina Balogová

Máme o koliesko naviac a nádherný slovenský porcelán

Moja mama sa vždy bála Koliesok. Inak povedané, bála o stôl. Poháre bez podložky vraj urobia „Kolieska-ktorých-sa-v-živote-nezbavíš“. Táto fóbia patrila medzi dobre strážené rodinné tajomstvá. Až keď ma vydali, opovážil sa brat hodiť svojmu švagrovi podložku pod pohár: mama sa bude hnevať kvôli Kolieskam, zasmial sa, ale zle hrané pohŕdanie nezakrylo jeho skutočné korene. Príslušnosť k rodine plnej hodnotovo podivných rituálov.

  • 1. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 035x
  • 5
reklama
Aľexándra, blondínka

Martina Balogová

Aľexándra, blondínka

Stretli sme sa v berlínskej jazykovej škole. Z veľkej iniciatívy a sebalásky som si po pokročilej úrovni dvíhala pošramotené ego v základnom kurze. Pre Alexandru to bola prvá hodina. Keď som vošla do triedy, sedela tam sama. Jej nemčina ma zaujala fluenciou a sebavedomosťou. Až neskôr som si uvedomila, že je popretkávaná ruskými a ukrajinskými slovami, ktorým dávala nemecký prízvuk.

  • 16. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 074x
  • 1
Poďme cenzurovať, alebo... (ja snívam) o tebe len

Martina Balogová

Poďme cenzurovať, alebo... (ja snívam) o tebe len

Máme anemickú pleť, podvýživené oči sa lesknú a pery horúčkovito blčia. V –snehu-lienky. Poďme si ľahnúť do rakvy a čakajme. Dobrá mamička umrela už dávno, manželka nášho otca nás otravuje. Staršia sestra je zlá. Ženy sú vôbec Ne-bez-peč-né, priateľstvo dvoch je len spiknutím proti tretej. Obklopme sa Piadimužíkmi, šiesti stačia ale sedem je viac. Pozor, nie vždy je menej viac. Kým príde Muž, zasnívajme a zaspievajme si:

  • 14. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 571x
  • 26
Stretnutie s tromi želaniami

Martina Balogová

Stretnutie s tromi želaniami

Ráno pri raňajkách objavila Terezka pojem „chuť“. Začala si pre seba hovoriť: sladké, slané a kyslé. A horké, doplnila som ju. To sú chute. Očká jej zažiarili, pravdepodobne som jej pomohla vyriešiť otázku, ktorú si už v hlavičke dlho obracala. Začala si to hneď overovať: horké detičky nemôžu? Iba ocko? Je pivo horké? A môj liečik bol sladký! Bola som inšpirujúca, fantastický pocit. Príjemná polhodinka prešla. Znova sa nemôžem ubrániť túžbe dozvedieť sa niečo o astrobiológii, literatúre, čert to ber, aj o počítačoch. Vojsť do inej dimenzie vášho „mužského sveta“. Dať sa inšpirovať.

  • 8. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 462x
  • 4
Prečo musíme chodiť nožičkami? Dodatok k PISA štúdii.

Martina Balogová

Prečo musíme chodiť nožičkami? Dodatok k PISA štúdii.

Jeden známy z východného Slovenska spomínal, ako stával v bratislavskom bufete v rade na párky a v duchu si opakoval mantru: dva rožky, dva rožky, dva rožky... asi tušíte, že si napriek tomu z času načas vypýtal rožky„dve“.

  • 1. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 861x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu