reklama

Načo sú mi vlastne rebrá?

Máš rebrá?, len tak mimochodom sa ma spýtala malinká a bolo jasné, že ju to obrovitánsky zaujíma. Podozrievavo som stiahla brucho, vypla sa do jednej z tých prirodzených polôh a áno, samozrejme, nevidíš, ako mi vytŕčajú?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Nevytŕčajú. (Ale ona ich videla.) Nekritizovala. S dravým záujmom o anatómiu mi/si/nám ich ohmatávala, kládla vecné otázky o ich počte, polohe. Čo sú rebrá? Koľko máš? A kde sú?

Pár relevantných informácií: mám rebrá (uznanlivý pohľad), mám ich aj na chrbte (neveriacky obdiv), lienky rebrá nemajú (trápne, ale poľutujme ich). Na absurdnom fakte, že rebrá majú všetci ľudia, sa schuti zasmiala. Hltala detaily a mne celkový zmysel podujatia unikal. Vŕta jej niečo v hlave?

Vŕtalo.

Deň druhý. Navodenie správnej nálady a uvoľnenie dieťaťa pred spánkom je jedna z podstatných večerných rodičovských procedúr, toto mi celkom ide. Zaujímam útočnú polohu a bojovým pokrikom aktivizujem nepriateľa: Pošteklím ťa pod rebrami! Nesmelo, netrúfajúc si dúfať, skočila do mojich bezvýsledných pokusov rozosmiať ju: Narástli mi? Aj mne? Aj ja mám? Vyzerala byť na seba hrdá. (Narástli, ti, veď si moja. V tej chvíli som netušila, že v noci budeš riešiť to, čo ťa trápi najviac. Dilemu explicitnej verzus metaforickej úrovne komunikácie. A tak prišiel...)

... deň tretí, ráno. Ako budíček máme zas ťap-ťap nožičkami. Za polozalepenými očami presvitá rodiaci sa pragmatizmus, prišuchne sa k nám do postele. Znie to naliehavo.

Chyť ma tuto. Chyť mi rebrá. Silnejšie. Ešte silnejšie.
S polozalepeným mozgom si vybavím Jánošíka a uisťujem sa: Mám ťa chytiť za rebrá? Prečo? Ako silno?
Tak silno, aby... sa zlomili! Aby pukli! Chcem, aby mi pukli!
Aha, tak.
Pipi Dlhá Pančucha sa vraj so svojím ockom stískala a objímala tak silno, až im rebrá praskali.

Narástli mi rebrá? Aj mne? Aj ja mám?














(Nech si aj prasknú, chyť ma. Silnejšie.)


Martina Balogová

Martina Balogová

Bloger 
  • Počet článkov:  105
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sandwich maker. Na nejaký čas býva v Dánsku. Poštovú schránku s nápisom martina.balog má zavesenú na gmail.com. Zoznam autorových rubrík:  Ľudské, tak akurátneDánskoKrížom-krážom, kde som domaNerozumiemKeď mlčanie nepomáhaMalilinkostiSvätuškárenieSúkromnéiba na mojom bloguTajný šuflík úplne naspodu

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu