reklama

Z denníka rhus – Dedinka 14.-15. júla 2005

Rozprávkové zóny, údené korbáčiky, corpus delicti, koniec ružového obdobia, valčík na privítanie, rázovitá obec, ešteže mám sestru (aj dve). Nobody but a real princess. Trošku dlhé, ale také boli tie dva dni. 873 slov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Århus-København. Vláčik do Kodane prevádzkuje firma s top-nekvalitnými manažérmi. S hlavou niekde v oblakoch vyhodili jedno štvorkreslo z vagóna a namiesto neho tam nezarába detské ihrisko. Neviem, kto im za to poďakuje.

Zachariasov starší brat (oslovoval mladšieho: Zacharias!, mladší ešte nehovoril) si stavia „húle“ a, nevoľky, musím mu to povedať: nehovorím po dánsky. Jeg taler ikke dansk. Chlapec sa po nedlhej úvahe rozhodne, že metainformácia (tá veta bola predsa po dánsky) má prioritu a hustí do mňa ďalej. Postaví si to „húle“ a ja precitnem, lokalizujem slovo do prvej lekcie kurzu dánčiny pre samoukov, fonetický tréning, slovíčko bezpečne poznám: jaskyňa! Neučte sa cudzí jazyk touto metódou. Ale so Zachariasovým bratom som si vlastne fajn pokecala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalší mladý muž v mojom živote (presnejšie: vo vagóne) bol bojazlivo tichý, od strachu alebo od vlaku sa pogrckal, jeho asertívny otecko to tentoraz v sebe udržal. Možno sa len za syna hanbil, ako ho tam utieral, ale opitý bol určite. Chcelo by sa mi teraz vypúsťať pomätené úvahy o tom, ako deti trpia za viny svojich rodičov. Keby to nebolo také očividné. Rukolapné. A stále neviem, milí manažéri, kto vám za to ihrisko poďakuje. Jeg taler ikke dansk.

København, Kastrup. Copenhagen Airport. CPH. Na letisku je obrovská zóna oddychu pre rodiny, testujeme počítačovú hru pre deti od troch rokov, vcelku nuda. Vedľajší stroj s atraktívnym Medvedíkom Pú je určený až hráčom od šestnásť rokov. Ach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzičas: končím v jednej z postelí, koniec-koncov rovnako, ako kedysi Princezná Na Hrášku. Jej posteľ bola tam, bola použiteľná, mala aj autentických dvadsať prikrývok, takmer som ju vyskúšala, ale opodiaľ stála vitrínka s pamätným hráškom (priemer gule 15 centimetrov) a mne to prišlo trúfalé voči Nej. Lebo:

Now they knew that she was a real princess because she had felt the pea right through the twenty mattresses and the twenty eider-down beds.
Nobody but a real princess could be as sensitive as that.

Kodaň – Bratislava. Atmosféru bezpečia bezpečne vyčarili letušky mojou obľúbenou frázou: V prípade poklesu tlaku v kabíne lietadla sa Vám nad hlavami objavia kyslíkové masky. Rodičia nasadia masku najskôr sebe, až potom pomôžu svojím deťom.
 

Nobody but a real princess could be as sensitive as that.

Bratislava – Dedinka. Nehoda pri Strečne, úsek neprejazdný. Obchádzame cez Terchovú a Zázrivú, čo sú oboje takzvané rázovité obce. Kupujeme dva balíčky (mikroténové vrecúška) korbáčikov po 120 SKK, po dlhšom váhaní a kratších pár metroch brzdíme, ešte sa nám máli. Predávajúci na nás od srdca zazrie a prísne povie: Údené sú po stotridsať... Alebo po stodvadsať, dodá, keďže nevyjednávame. Rázovitá obec sa často vyznačuje tým, že má ráz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dedinka, jej obyvatelia, moji mnohí príbuzní a subjektívne nepravdy: Krpatá si prezváňa a esemeskuje s Ťuťmákom. Nevidela som ju len šesť týždňov, ale v osobnostnom vývine stihla postúpiť z ružového levelu do čiernočierneho. Doniesli sme dary, akože inak. Ružovú blúzku si nakoniec predsa len obliekla a usúdiac, že je aspoň dostatočne sexi, vyslovila ortieľ: No čo, aspoň do kostola bude...
 

Nobody but a real princess could be as sensitive as that.

Piatok bol takmer krásny, slnečný, nafukovaco-bazénikový, špliechavý. Opitý sused vrieskal po manželke a súkromný podnikateľ prišiel do našej obce predávať uhorky nakladačky a šalátové. Z obecného rozhlasu mi znel Valčík na privítanie (lebo ja už som taká, trochu vzťahovačná, občas si namýšľam, že sa mi chcú pomstiť) a znel takto:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo ma ty ne- a nechceš
Milá rada mať (opakuj 2x)

Biely mala by si závoj / na hlave, čo rada máš, / ten vienoček z bielych ruží / a ten mi potom dáš. /
Biele mala by si šaty, / hudba musela by hrať, / aby u nás každý vedel, / že mám len teba rád.
Či sa mi ten sen raz splní, / to vám neviem povedať. / Keď nejaké dievča najprv / musím ísť pohľadať.

Potom nasledoval ten oznam uhoriek a z druhej strany bol obložený niekým, kto sa v refréne zapamätateľne mnohokrát spomínal, ako

Pekný bol, milý bol, potvora / bozkával ma až do večera.

A konkrétnejšie to bol

(hm ta ta, hm ta ta) vojačik
(hm ta ta) zmoknutý chudáčik

A moja staršia sestra (odkedy sa narodila Krpatá, je „staršia“, aj keď je odo mňa mladšia) si stále myslí, že ma otravuje a núti, keď počúvame ich nové cédečko...

ústami
do duše mi
dýchaš
do sna padám

vieš môjmu
tichu víno
naliať
aj preto ťa mám
rada


Krpatej sa v izbe nenápadne povaľuje červeno-zelené futbalistické tričko. Ako jej to, oné, posolstvo odovzdať: Predčasný sex zvyšuje riziko vzniku rakoviny krčka maternice... Posolstvo, ešte nevyslovené, ma dohnalo k slzám a k vyprsknutiu od smiechu. Potom som jej ho zvestovala a trápne som sa rehotala ďalej, ona len: To akože prečo mi to hovoríš... V bodrej náladičke som ešte chtipkovala (chtipkovať: chcieť vtipkovať):
To tričko, to máš na oňuchávanie? (Hahahaaa). Neodpovedala, len pohľadom, neočervenela, uškrnula sa. Ale zdvihla sa, pre istotu.
Aha, ide zničiť corpus delicti (to som sa už na svojich chtipoch dobre zabávala)!
Terezka bola prítomná a, žiaľ, už sa jej to v hlave vyjasnieva:
Mamka, čo to znamená... zničiť?


Princezná moja...


Martina Balogová

Martina Balogová

Bloger 
  • Počet článkov:  105
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sandwich maker. Na nejaký čas býva v Dánsku. Poštovú schránku s nápisom martina.balog má zavesenú na gmail.com. Zoznam autorových rubrík:  Ľudské, tak akurátneDánskoKrížom-krážom, kde som domaNerozumiemKeď mlčanie nepomáhaMalilinkostiSvätuškárenieSúkromnéiba na mojom bloguTajný šuflík úplne naspodu

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu