reklama

Vlajky v záhonoch, vlajky v koláčoch plus malá anketa

Niekedy sa nedá cítiť inak, ako cudzo. Ten inteligenčný test bol maskovaný za "hru, od troch rokov" a nebol nijako culture-fair. Otázka znela: čo tu chýba? Chlapec na obrázku držal v ruke dánsku vlajku. Všetkým Vám, ktorí sme ešte nedosiahli vývinovú úroveň trojročného dieťaťa, prezradím správne riešenie. Chlapcovi chýba narodeninová torta. Poznatok: v Dánsku sa narodeniny oslavujú zásadne so štátnymi vlajkami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Nechtiac sa mi vybavili iné asociácie: dánska vlajka pred dverami susedov rovná sa bezsenná noc. Vyložia ju vždy, keď robia hlučné párty. Ráno sú zástavky nalepené na vchodových dverách a zapichnuté v trávniku pred domom - je štátny sviatok, bolo treba nakúpiť vopred. V každom obchode dostanete: jednorazové obrusy, taniere, poháre, dekorácie, všetko s motívom dánskej vlajky. Alebo Disney postavičiek. Ľudia mávajúci vlajkami. Mávajú a mávajú. Dánska vlajka podľa povesti spadla z neba.

Netrápte sa nad mojou neintegrovanosťou do cudzej kultry. Podobne cudzo som sa cítila nedávno, trpiac (alebo ani nie) nedostatkom klebiet o všeobecno-rozhľadovom fenoméne, s kým to vlastne Slovensko hralo, a či, nebodaj, vyhralo. (Aspoňže viem, že to bol hokej.) Vlastne mi je to jedno. Emocionálne nasadenie si šetrím a ofukujem ako niekto svoje upravené a čerstvo nalakované nechty. Fuuuuu. Dánske hádzanárky sú vraj tiež svetové.

Och, byť Dánom!

Neviem, či byť Dánom je och. Nevzdychám ja, vzdychá za mňa dánske ministerstvo zahraničných vecí. Je to názov eseje na ich oficiálnej stránke. Máličko provokujúci názov, ale text ma nesklamal. Dáni si dokázali s nadhľadom vystreliť sami zo seba, nezatvárať oči pred historicými chybami a napriek tomu dať nesentimentálne najavo, čo pre nich vlastná krajina znamená. Ministerstvo zahraničných vecí si môže gratulovať, dojem na mňa urobili. Keby si Dáni svoje zástavky nastrkali trebárs aj do koláčikov (veď to aj robia): zaľúbila som sa do nich. A pre zachovanie rovnováhy vesmíru dodám:

Och, byť Slovákom!

Ehm, vlastne načo tie výkričníky, veď som. Len vás poprosím: toho najväčšieho Slováka nejako rozumne vyesemeskujte...

Niekedy sa nedá cítiť inak, ako doma.



Sľúbená anketa: Aj vy by ste svoje pohrebníctvo nazvali takto?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
pohrebnctvo
pohrebnctvo 



Detail...

pohrebnctvo detail :-)
pohrebnctvo detail :-) 




foto v perexe: I. Žulčáková





Oh, to be Danish!
Neoverené správy o pátraní po Veľkých Slovákoch (pri hľadaní sa dá nájsť všeličo)
Aj s týmto sa mi dá len súhlasiť...

Martina Balogová

Martina Balogová

Bloger 
  • Počet článkov:  105
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sandwich maker. Na nejaký čas býva v Dánsku. Poštovú schránku s nápisom martina.balog má zavesenú na gmail.com. Zoznam autorových rubrík:  Ľudské, tak akurátneDánskoKrížom-krážom, kde som domaNerozumiemKeď mlčanie nepomáhaMalilinkostiSvätuškárenieSúkromnéiba na mojom bloguTajný šuflík úplne naspodu

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu