reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martina Balogová

Martina Balogová

Bloger 
  • Počet článkov:  105
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sandwich maker. Na nejaký čas býva v Dánsku. Poštovú schránku s nápisom martina.balog má zavesenú na gmail.com. Zoznam autorových rubrík:  Ľudské, tak akurátneDánskoKrížom-krážom, kde som domaNerozumiemKeď mlčanie nepomáhaMalilinkostiSvätuškárenieSúkromnéiba na mojom bloguTajný šuflík úplne naspodu

reklama

Nerozumiem

Temné stránky ženy

Martina Balogová

Temné stránky ženy

V metroXpress-e bol v utorok (16.5.2006) článok s názvom "Piger trner deres indre bitch", čiže "Dievčatá trénujú svoju vnútornú" hmm, "bitch". Portál powerbabe.dk Camilly Lyngbo Hjort, 33 ročnej absolventky Danmarks Designskole, má mesačne 650.000 loginov a pritiahne 25.000 rôznych užívateliek z Dánska (prístupu uzívateľov sa snažia zabrániť) na portál , kde sa konečne aj dievčatá dostanú k online hrám, ktoré ich zaujmú. "Prečo je dovolené, že sa chlapci hrajú vojnové a násilné hry, zatiaľčo u dievčat je morálne odsúdeniahodné hrať sa so svojimi tmavými stránkami?". So far so good. Takže o temných stránkach ženy. Aj o hokeji.

  • 17. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 806x
  • 12
Vedecký pokus

Martina Balogová

Vedecký pokus

Tento vyslovene ženský článok ma aj po štvrťroku od publikovania prenasleduje. Citujem: "Smradľavé topánky. Mráz zabíja baktérie, ktoré spôsobujú, že nám topánky páchnu. Preto si ich na noc vložte do mrazáku. Uvidíte, že na druhý deň nebude po pachu ani stopy. Nezabudnite si ich však včas vybrať, aby ste do práce nešli v úplne studených topánkach." Experiment Motivácia: Slávke strašne smrdeli tenisky. Metóda: Schovala ich do obrovského mrazáku, kde uskladňujú histologické vzorky, niekde tu. Vyhodnotenie: Nefunguje to. Digresia: Slávka o tejto metóde nemala ani tušenia. Tenisiek sa chcela zbaviť, aby neobťažovala kolegov. Hypotéza: Spomínaný článok nepísal človek s experimentálnou praxou. Odporúčanie: Napriek negatívnemu výsledku experimentu neriskujte napáchnutie vzoriek tkanív vo vlastných mrazničkách. Diskusia: Budem cez víkend odmrazovať mrazničku, keďže mráz zabíja baktérie, ktoré spôsobujú smrad, a teda mraznička (nikdy) nesmrdí?

  • 12. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 588x
  • 0
Schröder a Merkel, tuším

Martina Balogová

Schröder a Merkel, tuším

Spolu s 20 miliónmi ľudí (môžem povedať „spolu“?) som sledovala televízny duel nemeckého kancelára Schrödera a jeho vyzývateľky vo voľbách Angely Merkel. Spolu (tiež nie úplne presné) s niekoľkými priateľmi som si paralelne rozvíjala osobnosť (to už asi vôbec nie) psychologickým testom. Definitívny výsledok: (odteraz) som intuitívna. Správajúc sa podľa toho neponúkam analýzu relácie, ale vlastné nejasné pocity z dvoch predstaviteľov nemeckej politiky. Poznámka: asi všetci tušíme, že Merkel je žena, aj keď jej nepridám (podľa mňa) zbytočnú koncovku.

  • 6. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 590x
  • 14
Kurz tvorivého písania alebo ako sa nebuchnúť do Roberta Langdona

Martina Balogová

Kurz tvorivého písania alebo ako sa nebuchnúť do Roberta Langdona

Asi pred piatimi rokmi si jedna zamračená osemročná slečna pofrflala: Zase sa Nikolin sloh páčil učke viac. Ale ja viem prečo. Mala tam viac adjektív... (Nasleduje odbočka, ale k malej Mariannke sa vrátim.)

  • 13. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
Dožijem, lebo nebývalý životný optimizmus...

Martina Balogová

Dožijem, lebo nebývalý životný optimizmus...

... mi práve vliala novorozčítaná kniha Death Kit. Hľadala som niečo od S. Sonntag, najlepšie zadarmo, a toto jediné v knižnici mali. Už na tretej strane sa rozoberá smrť (aj na poslednej, napätie som nevydržala). Opakujem, hľadala som niečo od autorky a ani názov na neodradil.

  • 13. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
reklama
Deň všetkých ľudí, mužov aj žien

Martina Balogová

Deň všetkých ľudí, mužov aj žien

Ako žena nemám žiadnu zem. Ako žena nechcem žiadnu zem. Som žena a mojou zemou je svet. Virginia WolfToto som ešte naozaj neurobila. Blog pre vás, všetkých, sytémom copy-paste z prijatej pošty. Ale ako asi každý, kto s tým skúsenosti má, zdalo sa mi to nevyhnutné. Najmä dnes, aby sme sa z toho dňa žien veľmi netešili. Nadpis: Ženská obřízka

  • 8. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
Čo sa skrýva za odporúčaním polície, aby ženy nenosili večer vyzývavé oblečenie?

Martina Balogová

Čo sa skrýva za odporúčaním polície, aby ženy nenosili večer vyzývavé oblečenie?

Feministický publikačný a vzdelávací projekt ASPEKT vyhlasuje súťaž študentských článkov s rodovou a feministickou problematikou. Zúčastniť sa jej môžu študentky a študenti bakalárskeho a magisterského štúdia s článkom v rozsahu 2 až 10 normostrán.

  • 24. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 805x
  • 35
Nezabudni sa umývať, Naomi!

Martina Balogová

Nezabudni sa umývať, Naomi!

(Dnes mi nesedí žiadny nadpis. Článok sa môže volať aj: O čom hovoríme, keď hovoríme o... Dnes: Peťke. Reč reklamy by bolo asi prisilné. Klamstvá kozmetického priemyslu? Odradzuje, stokrát omletá téma. Sú ženy chudobné? Na toto všetko dnes nedám odpoveď, ale skúste si prečítať.)Videli ste film Čo ženy chcú? Chlapík, ktorý vie čítať myšlienky, okrem toho, že empatiou zachráni ľudský život, vymyslí reklamu na ženské tenisky. Vie skrátka, čo ženy chcú, byť slobodné a neobťažované. Tuším. Opakujem, vymyslí reklamu, nie tenisky.

  • 18. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
O ženách a mužoch

Martina Balogová

O ženách a mužoch

Elena Homolová ma inšpirovala, terminologické nepresnosti sme si vyjasnili v diskusii. Tu je malá spomienka. Podpätky.

  • 2. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu